Deze website is ontwikkeld door de Arteveldehogeschool, met tekst geschreven door Tom Demuynck en Reinout Putman, op basis van het PWO-onderzoek Make Think Tinkering dat ze samen met Bart Huyghe, Katrijn Pools en Caroline Frijns uitvoerden tussen 2017 en 2019. Je bent vrij om dit werk te delen — te kopiëren, te verspreiden en door te geven via elk medium of bestandsformaat en te bewerken — te remixen, te veranderen en afgeleide werken te maken.

 

Voor deze website haalden we, naast ons eigen onderzoek, inspiratie uit de volgende bronnen:

Bevan, B., Ryoo, J. J., Vanderwerff, A., Wilkinson, K., & Petrich, M. (2017). Making Deeper Learners: A Tinkering Learning Dimensions Framework v 2.0. Opgehaald van https://www.exploratorium.edu/tinkering/our-work/learning-dimensions-mak...

Mader, A., & Dertien, E. (2016). Tinkering as method in Academic Teaching. Paper gepresenteerd op de International Conference of Engineering and Product Design Education. Opgehaald van https://www.utwente.nl/en/eemcs/educational-quality/teacher_development/... 

Petrich, M., Wilkinson, K., & Bevan, B. (2013). It looks like fun but are they learning? In M. Honey & D. E. Kanter (Eds.), Design, Make, Play: Growing the Next Generation of STEM Innovators (pp. 50-70). New York: Routledge.  

Ryoo, J. J., Bulalacao, N., Kekelis, L., McLeod, E., & Henriquez, B. (2015). Tinkering with “failure”: Equity, learning, and the iterative design process. Opgehaald van https://techbridgegirls.org/Tinkering+With+Failure_FabLearn_2015.compres... 

Van Houtte, H., Merckx, B., & De Bruyker, M. (2013). Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek. Leerlingen motiveren voor STEM. Leuven: Acco. 

Vossoughi, S., Escudé, M., Kong, F., & Hooper, P. (2013). Tinkering, Learning & Equity in the After-School Setting. Opgehaald van https://pdfs.semanticscholar.org/ab32/38c335e8a325760c83c370386fa98171dc... 

Wilkinson, K. & Petrich, M. (2014). The Art of Tinkering. San Francisco: Weldon Owen. 

 

Met onze welgemeende excuses voor alle Engelse leenwoorden.

Spread the love!